jeudi 12 juillet 2018

Dossier 'TALEN EN NATIONALITEITEN' (3) / exercice; oefening / construction de phrases; zinnen bouwen / langues; talen / néerlandais; Nederlands

  • Séquence pédagogique : cours de néerlandais / Leersequentie : les Nederlands
  • Dossier  'Langues et nationalités' / Dossier 'Talen en nationaliteiten'
  • Thématique : langues, pays, voyages / Thematiek : talen, landen, reizen
  • Exercice : construction de phrases / Oefening : zinnen bouwen
  • Niveaux : 4N1, 4N2, 5N1, 5N2 / Niveaus : 4N1, 4N2, 5N1, 5N2
---------------
Welke van deze talen zou u perfect willen spreken ?

Kies drie van de volgende talen en rechtvaardig je keuze (voorbeelden van rechtvaardigingen : positie van deze taal in de wereld, culturele belangstelling voor deze taal, muzikaliteit van deze taal, contact met familieleden in het buitenland, beroepsredenen, reis- of vakantieplannen ...)

Choisissez trois des langues suivantes et justifiez votre choix (exemples de justifications : position de cette langue dans le monde, intérêt culturel pour cette langue, musicalité de cette langue, contact avec des membres de votre famille à l'étranger, raisons professionnelles, projets de voyages et de vacances ...)
1) Ik heb   .....................   [naam van de taal] gekozen omdat   ..........................................................
2) Ik heb   .....................   [naam van de taal] gekozen omdat ..........................................................
3) Ik heb   .....................   [naam van de taal] gekozen omdat ..........................................................

---------------
Modèles de réponses / Antwoordmodellen


1) Ik heb (het) Japans gekozen omdat ik mij aangetrokken voel door de Japanse cultuur.
2) Ik heb (het) Russisch gekozen omdat ik later tolk bij de VN wil worden.
3) Ik heb (het) Duits gekozen omdat ik graag deze taal meester zou worden om gemakkelijker boeken van Duitse schrijvers te kunnen lezen.

---------------
Pinterest : document 'TALEN' - format JPG

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire