lundi 5 mars 2018

Vocabulaire; woordenschat : de school gaat uit; de school is afgelopen; ik ben klaar met school; het is gedaan met school; de school eindigt / néerlandais; Nederlands

Bordspel : "De School gaat uit" 
---------------


  • Questions linguistiques / Taalvragen
  • Vocabulaire néerlandais / Nederlandse woordenschat
  • Expressions néerlandaises / Nederlandse uitdrukkingen
  • ---------------
    Comment rendre en néerlandais  les expressions suivantes : les cours se terminent à ..., l'école est finie à ..., je termine mes cours à ...?

    De school gaat uit – De school is uit
    De school gaat om 12.00 uur uit. Op woensdag is dat 12.15 uur. 's Middags begint de school om 13.15 uur. De school gaat  's middags uit om 15.15 uur.
    Let op: de kinderen blijven tussen de middag op school en de school gaat om 14:00 uur uit.
    We beginnen om 8.30 uur en de school gaat om 14.45 uur uit.
    De school gaat om half drie uit en op woensdag om kwart over twaalf.

    De school is om 2 uur uit.
    De school is vandaag om 11.45 uit.
    De school is over vijf minuten uit. Wederom terug, en met de kinderen weer naar huis.

    De les/lessen is/zijn afgelopen - De school is afgelopen
    We starten om 20.00 uur en de les is om 22.30 afgelopen, daarna ruimen we op.
    Doorgaans geeft de leraar een teken dat de les is afgelopen.
    De les is afgelopen, dus we lopen allemaal naar de kluisjes om de schooltassen te halen.
    De les is om vier uur afgelopen.
    De lessen zijn afgelopen, nu is het tijd voor de naschoolse activiteiten.
    Als de lessen zijn afgelopen, lopen Demi en ik naar buiten.
    Mijn laatste college is om vier uur afgelopen
    Ik breng hem zelf naar school, en haal hem zodra de school is afgelopen.

    Klaar met school
    Om 12 uur zijn wij klaar met school. 's Middags hebben we nog tijd om het schoolwerk af te maken wat we 's morgen nog niet af hadden gemaakt
    Dries is net klaar met school en besluit het weekend te gaan vieren met een biertje in het café.
    Hoe laat ben je klaar met school ?
    11.00 uur: Ik ben klaar met school en sta te wachten op Bart.
    0m 12 uur komt Nathanya langs, net klaar met school.
    Maandag was ik wat vroeger klaar met school en belde ik pap of hij even met mij naar Van Cranenbroek wilde rijden om een nieuwe tuinset te gaan kopen.

    Gedaan met school [in Vlaanderen]
    Om kwart na 12 had Audrey gedaan met school.
    Om 11.30 uur was het gedaan met school en kon Roos zich op de Nintendo storten.
    Ik ga elke dag met de bus, maandag en dinsdag heb ik om kwart na 4 gedaan met school en zit ik steevast met m'n zakje nootjes op de bus.
    De kinderen hebben al rond 12u gedaan met school.

    De school eindigt
    De school eindigt om 15.40 uur. De leerlingen wachten op de speelplaats in rij en gaan onder begeleiding naar de bus.
    De school eindigt om 14.45 uur, dan komen de kinderen voor de naschoolse activiteiten naar de aula om hun drinken/eten te nuttigen.
    De school eindigt om 12.30 uur 's middags. We hebben 7 lesuren per dag van 40 minuten.De school telt 13 klassen en 23 leerkrachten.
    Om 12.45 u. beginnen de lessen weer en de school eindigt om 14.45 u.
    Vrijdag 24 december: namiddag halve dag vrij, de school eindigt om 11u.35.
    De school eindigt zoals gewoonlijk 's woensdags om 12.00u.

    Aucun commentaire:

    Enregistrer un commentaire